,

Bloemkoolnasi recept

Bloemkoolnasi recept

­­Een avondje wat minder koolhydraten? Dan kun je natuurlijk de ‘oude vertrouwde’ courgetti maken. Of je probeert eens iets nieuws: bloemkoolnasi. Heerlijk met een kipsaté’tje of een gebakken eitje erbij bijvoorbeeld. Lekker, gezond, voordelig en ook nog eens zó klaar. De ideale koolhydraatarme maaltijd!

Dit heb je nodig voor 2 personen:

  • 1 grote bloemkool
  • 1 ui, fijngehakt
  • 2 tenen knoflook, geperst
  • Circa 350 gr nasigroenten
  • Circa 1 eetlepel nasikruiden zonder toevoegingen (o.a. verkrijgbaar bij de Turkse winkel)
  • Olijfolie om in te bakken

Zo maak je de bloemkoolnasi klaar:

  1. Ontdoe de bloemkool van bladeren en steel en hak of rasp de bloemkool tot je een korrel hebt die lijkt op rijst.
  2. Verwarm een wok op hoog vuur en doe er een scheut olijfolie in. Zet het fornuis dan op half vuur.
  3. Fruit de ui in de wok tot ze zacht is en voeg dan de geperste knoflook toe. Laat nog even fruiten.
  4. Wok nu ook de nasigroenten mee en roer er na ongeveer 3 minuten ook de bloemkoolrijst doorheen.
  5. Voeg de nasikruiden toe en roer alles goed door elkaar. Proef even en doe er naar smaak eventueel nog wat kruiden bij. De bloemkoolnasi is nu klaar.
  6. Serveer de bloemkoolnasi met een gebakken ei of kipsaté.
  7. Eet smakelijk!

Heb jij al eens bloemkoolnasi gemaakt?

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *