,

Zelf gezonde chips maken – in 4 smaken!

Zelf gezonde chips maken - in 4 smaken!

Omdat ik alleen woon met mijn zoon, heb ik na het eten van wraps nog vaak enkele tortilla’s over. Zonde om weg te gooien natuurlijk! De laatste keer dat ik weer een aantal volkorenwraps over had, besloot ik daarom om er chips van te maken. Hartstikke lekker! En gezonder dan de zakken chips uit de supermarkt. Ik maakte ze in vier lekkere smaken die, al zeg ik het zelf, iedereen zou moeten proberen!

De basis van de gezonde chips

Voor het maken van deze lekkere gezonde chips heb je niet veel nodig. Met slechts enkele volkoren wraps, een klein beetje olijfolie en wat zout en/of kruiden kom je al heel ver. Ik ging aan de slag met het combineren van kruiden en specerijen en ik raad je aan hetzelfde te doen. Maar je kunt het natuurlijk zo simpel houden als je zelf wilt!

Voordat je begint zet je alle ingrediënten klaar en warm je de oven voor op 200 graden. De tortilla’s snijd je in puntjes en leg je op een bakplaat met bakpapier. Dan smeer je de bovenkant van de tortilla puntjes lichtjes in met olijfolie en daar overheen strooi je de kruiden/ specerijen. Simpel toch? Als je dit gedaan hebt hoef je de chips alleen nog maar 4 minuten in de oven te doen, dan even omdraaien en nog 4 minuutjes in de oven. En dan? Smullen maar! Zonder enig schuldgevoel 😉

De 4 smaken

Ik maakte de gezonde chips in 4 smaken – en kleurtjes –, die ik je zeker niet wil ontnemen:

  • Kurkuma + knoflook
  • Paprika + uienpoeder
  • Bieslook + zeezout
  • Zout + peper

En nu jij!

Met bovenstaande smaakcombinatie kun je heerlijk genieten van gezonde(re) chips. Naast volkoren tortilla’s kun je natuurlijk ook andere soorten wraps gebruiken. Probeer bijvoorbeeld ook eens dit recept voor Boerenkool Tortilla Chips. En varieer natuurlijk ook met andere kruiden en specerijen uit je voorraadkast. Wat vind jij de lekkerste? Ik ben benieuwd!

Maak jij wel eens gezonde chips van wraps? Wat is jouw favoriete smaak?

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *